Dobre jedzenie na dowóz Poznań

Jak powszechnie wiadomo, aby żyć długo, szczęśliwie i w dobrym zdrowiu trzeba dbać o odpowiednią dietę. Koniecznie należy odrzucić wszelkie słodycze i tłuste przekąski na rzecz owoców, warzyw czy przetworów mlecznych. Podobno nie warto też podjadać między posiłkami.

Tylko czy to do końca prawda?

Okazuje się, że wszystko zależy od podejścia. W pierwszej kolejności trzeba pamiętać, że duże ilości tłuszczów i węglowodanów prostych z pewnością nie służą zdrowiu ani długowieczności, trzeba zatem je ograniczać. Zatem jesteśmy pewni, że lepiej zamiast chipsów popijanych colą zjeść chipsy bananowe i popić je sokiem. Takie jedzenie na dowóz Poznań daje efekty.

Teoretycznie tak, w praktyce, chipsy bananowe smażone są na oleju palmowym, który dostarcza duże ilości tłuszczów nasyconych i „zdrowa” przekąska traci na wartości. Wybierając sok owocowy zamiast napoju gazowanego teoretycznie również robimy dobrą zamianę, ale w praktyce większość wybieranych przez nas napojów z prawdziwym sokiem ma niewiele wspólnego. Nie tylko są dosładzane, ale przede wszystkim robi się je z zagęszczanego soku – i znów „zdrowy” napój zmienia trochę swoją wartość.

Zamiast ziemniaków na obiad, powinno się zjadać na przykład różne kasze, ryż i makarony, które są znacznie zdrowsze, gdyż nie zawierają tyle węglowodanów, a w zamian mają dużo błonnika. W tym wypadku również teoria i praktyka odrobinę się rozmijają.

Okazuje się, że rzeczywiście lepiej unikać dużych ilości ziemniaków, ale ryż biały, makarony i np. kasza kuskus, wcale nie są dobre. Ryż i kuskus podczas obróbki tracą błonnik i wiele innych pozytywnych składników, a pozostaje za to sporo węglowodanów prostych. Podobnie makarony, które robione są z białej mąki. Prawdziwą alternatywę dla ziemniaków stanowi razowy makaron, ciemny ryż i pełnoziarnisty kuskus.

To jednak tylko przykłady  (nie)zdrowej żywności, znacznie więcej informacji na ten temat można znaleźć choćby tutaj. Warto przeczytać, zanim przejdziesz na „zdrową” dietę, aby nie pogorszyć swojego zdrowia. Należy również pamiętać, że każdą decyzję o zmianie diety warto konsultować z lekarzem. Jeśli natomiast chcemy zaoszczędzić wiele czasu i mieć pewność, że wszelkie wyrzeczenia mają sens warto też poświęcić kilka złotych na profesjonalnie opracowane porady żywieniowe od zawodowej dietetyczki. Takie rozwiązanie z pewnością ucieszy wszystkich tych, którzy nie mają głowy do liczenia kalorii.