Przemysł muzyczny

przemysl muzycznyMuzyka od zawsze towarzyszy człowiekowi. Jeszcze za czasów panowania wielkich królów, na dworach odbywały się wielkie bale, których nieodłącznym elementem była oprawa muzyczna. Dziś dźwięki muzyki dobiegają uszu słuchaczy gdziekolwiek się pojawią. Muzyka puszczana jest w centrach handlowych, w marketach i mniejszych sklepach, tworząc swego rodzaju tło i uprzyjemniając transakcje. Muzykę słyszy się w środkach lokomocji, gdzie na krótką chwilę przerywa ją głos, obwieszczający nazwy kolejnych stacji. Ta część sztuki tak głęboko zakorzeniła się w świadomości ludzi, że w momencie gdy panuje cisza, większość z nich może poczuć się nawet nieswojo.

Śmiało można stwierdzić, że każdy człowiek przywiązany jest do muzyki. Istnieje tyle jej gatunków, że z powodzeniem każdy odbiorca znajdzie coś, co będzie odpowiadać jego oczekiwaniom. Łatwy dostęp do muzyki nie powoduje wcale zmniejszonego zainteresowania ze strony słuchaczy. Przeciwnie, przemysł muzyczny jest niezwykle lukratywny, a biznes napędzany jest kolejnymi odkryciami. W wielu krajach wypromowanie artysty muzycznego łączy się z odtworzeniem jego utworów na antenie. Szczególnie często jest to zauważalne w Stanach Zjednoczonych, gdzie znaleźć można wiele różnych stacji muzycznych promujących różny typ muzyki, począwszy od muzyki pop, poprzez reggae, folk, a kończąc na muzyce alternatywnej, country czy nawet klasycznej.